Postopek reklamacije

Imate težavo z blagom, ki ste ga pri nas kupili, ali ste na njem odkrili kakšno napako? Kljub vsemu našemu trudu, se žal tudi to lahko včasih zgodi. Za blago zagotavljamo dve leti garancije. Reklamacije bomo poskusili rešiti kar se da hitro in čim ugodneje za vas.

Kako postopati v primeru reklamacije 

Prosimo vas, da nas najprej kontaktirate na naš e-naslov: info@armodd.si. Navedite razlog za reklamacijo in opišite morebitno napako.

Ko se vam bomo odzvali in če vam ne bomo dali drugačnih napotkov, blago skrbno zapakirajte (da se med prevozom ne bi poškodovalo) in ga pošljite na spodaj navedeni naslov. V škatlo priložite potrdilo o nakupu (račun) in izpolnjen obrazec za reklamacijo. Vedno nam pošljite cel izdelek z vsemi priloženimi dodatki. Prosimo, da blaga ne pošiljate s plačilom po povzetju, saj v takšnem primeru ne bo prevzeto.

Poštni naslov za reklamacije:

A. Pušaver - EXPANDECO – ARMODD.SI

Šarhova ulica 35

2331 Pragersko, Slovenija

Tel.: +386 2 828 19 45

Postopek reklamacije

Postopek reklamacije je neločljiv sestavni del Poslovnih pogojev spletne trgovine na naslovu: www.armodd.si prodajalca: A. Pušaver - EXPANDECO – ARMODD.SI, Šarhova ulica 35, 2331 Pragersko, Slovenija, ki opisuje, kako postopati v primeru reklamacije blaga, kupljenega od prodajalca.

1. Uvodne določbe

Pravice kupca iz naslova nepopolne izpolnitve obveznosti (v nadaljevanju samo »reklamacija«) je treba vedno uveljavljati skladno s tem Postopkom reklamacije. Zadeve, ki v tem Postopku reklamacije niso izrecno opredeljene, ureja pravni red Češke republike. Prodajalec mora kupca s tem Postopkom reklamacije na ustrezen način seznaniti in ga kupcu na njegovo zahtevo predati v besedilni obliki. Ta Postopek reklamacije je usklajen s civilnim zakonikom (Ur. l. ČR, št. 89/2012) in z zakonom o varstvu potrošnikov (Ur. l. ČR, št. 634/1992, s kasnejšimi spremembami in dopolnitvami).

Prodajalec ne odgovarja za napake v naslednjih primerih:

  • če gre za rabljeno blago in napaka ustreza ravni uporabe ali obrabe blaga ob prevzemu s strani kupca,
  • napaka na blagu je nastala zaradi obrabe med običajno uporabo ali izhaja iz narave blaga (npr. zaradi izteka življenjske dobe),
  • napako je povzročil kupec in je nastala zaradi nepravilne uporabe, skladiščenja, neustreznega vzdrževanja, posega kupca ali mehanskih poškodb,
  • napaka je nastala zaradi zunanjega dogodka, na katerega prodajalec ni imel vpliva.

Reklamacija ni upravičena v primerih, kadar napaka ali poškodba:

  • dokazljivo nastane kot posledica nepravilne uporabe izdelka (npr. zaradi uporabe v nasprotju z navodili ali v nasprotju z napotki, navedenimi na embalaži izdelka, oziroma zaradi uporabe v nasprotju s splošno znanimi pravili uporabe predmetnega izdelka, obratovanja pri neustrezni napajalni napetosti, priklapljanja na nedovoljene električne vire) ali zaradi drugega neustreznega ravnanja uporabnika;
  • dokazljivo nastane zaradi nedovoljenega poseganja v napravo, naravne katastrofe, mehanskih poškodb izdelka ali če so bile poškodovane oziroma odstranjene plombe v primeru, da je izdelek z njimi opremljen;

2. Uveljavljanje reklamacije

Kupec je upravičen do uveljavitve reklamacije pri prodajalcu z dostavo blaga na naslov:A. Pušaver - EXPANDECO – ARMODD.SI, Šarhova ulica 35, 2331 Pragersko, Slovenija

Kupec je dolžan dokazati, da je upravičen do uveljavljanja reklamacije, dokazati mora predvsem datum nakupa, in sicer s predložitvijo računa, potrjenim garancijskim listom, ki izkazuje dolžnosti prodajalca v primeru nepopolne izpolnitve obveznosti, ali na drug verodostojen način. Kupec ni upravičen uveljavljati reklamacije za napako, ki je bila v preteklosti že reklamirana, če mu je bil iz tega naslova že zagotovljen ustrezen popust na kupnino. Kupec mora v zahtevi za uveljavitev reklamacije navesti svoje kontaktne podatke, predvsem točen poštni naslov, na katerega naj mu prodajalec izdelek pošlje. V kolikor bi uveljavljanje pravice iz naslova napake kupcu predstavljajo preveč težav, predvsem zato, ker blaga ni mogoče na običajen način dostaviti na naslov za uveljavljanje reklamacij ali gre za blago, ki je namenjeno vgraditvi oziroma je del nepremičnine, bo prodajalec po dogovoru s kupcem sam presodil napako na mestu ali na drug ustrezen način. Kupec je v takšnem primeru prodajalcu dolžan zagotoviti vse potrebno sodelovanje.

3. Odgovornost prodajalca

Prodajalec pri prodaji blaga odgovarja za to, da je blago obljubljene kakovosti, količine, mer in teže. Blago mora biti brez napak in mora izpolnjevati tehnične standarde.

4. Odgovornost za napake in garancijska doba

Prodajalec je odgovoren za to, da blago pri prevzemu nima napak. Če je napaka odkrita v obdobju 6 mesecev od prevzema blaga s strani kupca, velja, da je bila napaka prisotna že ob prevzemu, razen če je dokazano nasprotno.

Kupcu pripadajo pravice iz naslova napak, ki so opredeljene v tem členu Postopka reklamacije. Kupec lahko zahteva dobavo novega blaga brez napak, razen če je takšna rešitev glede na naravo blaga neprimerna. Če se napaka nanaša le na del blaga, lahko kupec zahteva zamenjavo samo dela blaga. V kolikor je takšna rešitev glede na naravo napake neustrezna, predvsem če je napako mogoče v najkrajšem času odpraviti, je kupec upravičen do brezplačne odprave napake (glej 2169. čl. civilnega zakonika [Ur. l. ČR, št. 89/2012]).

5. Prodajalec ne odgovarja

  • za napake na blagu, zaradi katerih je bila za blago dogovorjena znižana cena,
  • za obrabo blaga, ki je posledica običajne uporabe,
  • za napako na rabljenem blagu, ki ustreza ravni uporabe ali obrabe blaga ob prevzemu s strani kupca.

Napaka, ki je nastala kot posledica nestrokovne montaže ali drugačne nestrokovne priprave blaga za uporabo, velja za napako na blagu, v kolikor je bila takšna montaža ali priprava za uporabo:

  • dogovorjena v kupoprodajni pogodbi in izvedena s strani prodajalca ali druge osebe na odgovornost prodajalca,
  • izvedena s strani kupca in je do napake prišlo zaradi nepravilnih napotkov, navedenih v navodilih za montažo ali pripravo blaga za uporabo.

Posebna kategorija izdelkov pri reklamacijah so LCD zasloni in televizije, ki morajo izpolnjevati ustrezne določbe standarda ISO 13406-2. Za izdelek z napako se tako lahko prizna in posledično reklamira samo LCD zaslon ali televizija z napako treh in več slikovnih točk na zaslonu (pikslov) ali šestih in več pod-slikovnih točk.

Garancijska doba traja dve leti. V primeru nakupa rabljenega blaga je rok za uveljavitev pravic iz naslova nepopolne izpolnitve obveznosti štiriindvajset mesecev. To ne velja, če sta pogodbeni stranki pri nakupu rabljenega blaga to dobo skrajšali na polovico zakonske dobe.

Garancijska doba začne teči s prevzemom blaga s strani kupca. V kolikor je predvideno, da bo kupljeno blago za uporabo pripravilo podjetje različno od prodajalca, začne garancijska doba teči od dneva priprave blaga za uporabo, če je kupec to naročil najkasneje v treh tednih od prevzema blaga in ustrezno ter pravočasno zagotovil potrebno sodelovanje za izvedbo storitve. Začetek veljavnosti garancijske dobe se torej zamakne samo v primeru, da so izpolnjeni vsi zgoraj navedeni pogoji. Če kateri od teh pogojev ni izpolnjen, začne garancijska doba teči od dneva, ko je blago prevzeto.

Čas od uveljavitve pravice iz naslova odgovornosti za napake do trenutka, ko je bil kupec po zaključenem popravilu blago dolžan prevzeti, se v garancijsko dobo ne šteje (glej 1922. čl. civilnega zakonika [Ur. l. ČR, št. 89/2012]).

Prodajalec je kupcu dolžan izdati potrdilo o tem, kdaj je pravico uveljavil in o izvedbi popravila ter zanj potrebnem času.

6. Rok za uveljavitev reklamacije

Pravice iz naslova odgovornosti za napake na blagu, za katere velja garancijska doba, po izteku garancijske dobe prenehajo.

Prodajalec ali z njegove strani pooblaščen uslužbenec o reklamaciji odloči takoj, v zahtevnejših primerih pa v roku treh delovnih dni od prejema blaga in kupca o tem obvesti po e-pošti. V to dobo se ne šteje čas, potreben za strokovno oceno napake (glej 19. čl. zakona o varstvu potrošnikov [Ur. l. ČR, št. 634/1992]). Rok za rešitev reklamacije preneha teči v primeru, da prodajalec ne prejme vseh podlag, ki so potrebne za obravnavo reklamacije (deli blaga, dokumentacija ipd.). Prodajalec je od kupca dolžan zahtevati dopolnitev podlag v najkrajšem možnem času. Rok z oddajo takšne zahteve preneha teči vse do dostave zahtevanih podlag s strani kupca. Reklamacija, vključno z odpravo napake, mora biti rešena v najkrajšem možnem času, vendar ne kasneje kot v 30 dneh od dneva uveljavitve reklamacije, v kolikor se prodajalec s kupcem ne dogovori za daljši rok. Po izteku tega roka kupcu pripadajo enake pravice, kot če bi šlo za neodpravljivo napako. Rok za rešitev reklamacije začne teči naslednji dan po uveljavitvi reklamacije (na podlagi 605. čl. civilnega zakonika [Ur. l. ČR, št. 89/2012]). Prodajalec se zavezuje, da bo kupca najpozneje v 30 dneh od prejema reklamacije po e-pošti obvestil o njeni rešitvi.

Kupec se lahko o rezultatih reklamacije sam pozanima pri prodajalcu. Pri prevzemu blaga v postopek reklamacije prodajalec ne odgovarja za osebne oziroma druge podatke kupca, ki so shranjeni na trdih diskih, pomnilnikih ali drugih podatkovnih nosilcih, ki so sestavni del reklamiranega blaga, ali za njihovo morebitno izgubo.

7. Kakovost blaga pri prevzemu

Prodajalec izjavlja, da kupcu predaja blago v skladu z določbo 2161. čl. civilnega zakonika (Ur. l. ČR, št. 89/2012), in sicer:

  • blago ima lastnosti, za katere sta se kupec in prodajalec dogovorila, oziroma, če takšnega dogovora ni bilo, lastnosti, ki jih je prodajalec ali proizvajalec navedel ali oglaševal oziroma jih je kupec pričakoval glede na naravo blaga,
  • blago ustreza namenu, ki ga prodajalec navaja za njegovo uporabo oziroma v katerega se tovrstno blago običajno uporablja,
  • blago je ustrezne količine, mer in teže ter izpolnjuje zahteve pravnih predpisov.

V primeru, da blago pri prevzemu s strani kupca ne ustreza zgoraj navedenim zahtevam, je kupec upravičen do dobave novega blaga brez napak, v kolikor takšna rešitev glede na naravo blaga ni neprimerna. Če se napaka nanaša samo na del blaga, lahko kupec zahteva zamenjavo samo dela blaga; če to ni mogoče, lahko odstopi od pogodbe in zahteva vračilo kupnine v polni višini. Če je takšna rešitev glede na naravo napake neustrezna, predvsem če je napako v najkrajšem času mogoče odpraviti, je kupec upravičen do brezplačne odprave napake.

V kolikor kupec ne odstopi od pogodbe oziroma ne uveljavi pravice do dobave novega blaga brez napak, zamenjave dela blaga ali popravila, lahko zahteva primeren popust na kupnino. Kupec je do primernega popusta upravičen tudi v primeru, da mu prodajalec ne more dobaviti novega blaga brez napak, zamenjati dela blaga ali blaga popraviti oziroma mu v primernem času ne predlaga rešitve ali bi predlagana rešitev kupcu povzročila preveč težav.

Če je napaka odkrita v šestih mesecih od prevzema, velja, da je blago imelo napako že ob prevzemu.

8. Pravice iz naslova napak

Napaka, ki jo je mogoče odpraviti, vedno predstavlja nebistveno kršitev pogodbe. V takšnem primeru je kupec upravičen do odprave napake ali zamenjave blaga, če takšna rešitev glede na naravo napake na blagu ni neprimerna.

V kolikor napake ni mogoče odpraviti s popravilom blaga, je kupec upravičen do dobave novega blaga brez napake. V kolikor napake ni mogoče odpraviti ne s popravilom ne z dobavo novega blaga brez napake, je kupec upravičen zahtevati primeren popust na kupnino ali odstopiti od pogodbe.

V kolikor prodajalec napak ne odpravi v zglednem času ali kupca obvesti, da napake ne bo odpravil, oziroma popravilo blaga zavrne, lahko kupec namesto odprave napake zahteva primeren popust na kupnino ali odstopi od pogodbe. Izbrane rešitve kupec ne more spremeniti brez soglasja prodajalca.

Kupec ne more odstopiti od pogodbe niti zahtevati dobave novega blaga, v kolikor blaga ne more vrniti v stanju, v kakršnem ga je prejel. To ne velja v primerih, navedenih v 2110 čl. civilnega zakonika (Ur. l. ČR, št. 89/2012).

Pravica iz naslova nepopolne izpolnitve obveznosti kupcu ne pripada v primeru, da je ta pred prevzemom blaga vedel, da ima blago napako, ali pa je napako povzročil sam.

Če ima blago napako, za katero odgovarja prodajalec, in ne gre za blago, ki se prodaja po nižji ceni, ali za rabljeno blago, je kupec namesto zamenjave blaga upravičen do primernega popusta.

9. Ponovitev napak

Kupec je upravičen do dobave novega blaga, zamenjave dela blaga, primernega popusta na kupnino ali odstopa od pogodbe tudi, v kolikor zaradi ponovitve napake po popravilu ali zaradi večjega števila napak blaga ne more pravilno uporabljati.

Za ponovitev napake po popravilu gre le takrat, kadar se ponovno pojavi ista napaka, ki je bila v garancijski dobi že vsaj dvakrat odpravljena. Če se na blagu po popravilu pojavi druga, dotlej še nereklamirana napaka, to ne predstavlja ponovitve napake.

Večje število napak ima blago, ki ima ob uveljavitvi reklamacije hkrati vsaj tri napake, ki jih je mogoče odpraviti.

10. Sodelovanje kupca

Kupec je dolžan prodajalcu v najkrajšem času zagotoviti vse potrebno sodelovanje za preveritev reklamirane napake in njeno odpravo (vključno z ustreznim potrebnim preizkušanjem ali demontažo izdelka).

Kupec je prodajalcu dolžan predati cel izdelek. V primeru, da mu ne preda celega izdelka, to pa je nujno za ugotovitev obstoja reklamirane napake in/ali za njeno odpravo, rok za rešitev reklamacije začne teči šele, ko so dostavljeni vsi manjkajoči deli.

Kupec je ob uveljavljanju reklamacije izdelek predvsem dolžan predati čist v skladu s higienskimi predpisi ali splošnimi higienskimi načeli, vključno z vsemi njegovimi sestavnimi deli in priloženimi dodatki, da je na takšen način mogoče tudi potrditi in odpraviti napako.

11. Vrnitev blaga iz popravila

Prodajalec bo izdelek poslal na poštni naslov kupca, naveden v obrazcu za reklamacijo.

12. Stroški reklamacije in reševanje sporov

Če je reklamacija spoznana za utemeljeno, je kupec upravičen do nadomestila namensko porabljenih stroškov, povezanih z uveljavljanjem njegove pravice.

V primeru, da prodajalec reklamacijo zavrne kot neutemeljeno, se lahko kupec ali po dogovoru s prodajalcem obe strani obrne/ta na strokovno pričo s področja in zahteva/ta pripravo neodvisne strokovne ocene napake.

V kolikor se kupec in prodajalec ne uspeta dogovoriti, se kupec lahko obrne na pristojno sodišče.

13. Zaključne določbe

Ta Postopek reklamacije je veljaven in učinkovit od 28.7.2022 in razveljavlja prejšnjo različico Postopka reklamacije, vključno z vsemi sestavnimi deli in prilogami, pri čemer je v elektronski obliki na voljo na www.armodd.si/postopek-reklamacije/

PRILOGE

Obrazec za reklamacijo

Obrazec za odstop od kupoprodajne pogodbe

Obrazec za zamenjavo blaga

Ali obrazca ne morete odpreti na svojem računalniku?

Obrazca za reklamacijo in odstop od kupoprodajne pogodbe sta v formatu PDF. V kolikor vaš brskalnik tega formata ne podpira, prenesite in namestite aplikacijo Adobe Acrobat Reader DC z uradne strani.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz